mandag den 11. maj 2009

sjalsstykke med oplæsning

Sjal strikket i Noro-garn. Det er et herligt sjalsstykke da man ikke behøver at være bange for at enderne falder ned, det bliver hvor det er. Slå 65 m op på p 6 (ved et ulige maskeantal kan man altid starte med 1r). Strik perlestrik til du har brugt alle 4 nøgler. Sy sammen, men vend den ene ende, så stykket snor sig og vupti - det hænger som det skal.
Mens jeg har strikket, har jeg lyttet til Dronningeofret af Hanne Vibeke Holst og der har ikke været plads til mange diskussioner i det det lille hjem! Det er herlig afslapning og jeg tror at denne form for oplæsning af romaner vinder indpas. Der er lange ventelister på Silkeborg bibliotek til MP3 og CD-romaner.

2 kommentarer:

  1. Nøj hvor er det et flot og nemt sjal! Det bør jo afprøves!

    SvarSlet
  2. Det var helt nydelig med de fargene. Bra du la til oppskrift, dette er noe jeg gjerne vil strikke meg. Det er greit med lydbøker, jeg brukte de til og fra jobben før..
    ha en fin kveld. :-)

    SvarSlet