fredag den 4. januar 2013

Så er der konfetti

Så har vi fået opskriften på trøje med tern lavet færdig, og vi kalder den Konfetti.
Flere billeder kan ses her
Opskriften kan købes i butikken - link til venstre, eller tryk her.
Desværre har jeg ikke nok garn til garnkits endnu, men det arbejder jeg på at få.
Trøjen findes indtil videre kun i str. M - brystvidde 100 cm og en længde på 60 cm.
Vi regner med at få den lavet i flere størrelser, men den skal også strikkes op igen, så vi er sikre på maskeantal og mål, og det tager tid. Min mor har andre projekter på pindene lige nu.
Det er helt og holdent hendes design og ide.

Kraven strikkes i dobbelt garn og i vendestrik

Forkanterne er holdt i enkelt garn og i mønsterstrik.
Trøjen kan også strikkes uden krave, så kommer til at se sådan ud - billed 2
Der går 250 g til str. M.
Men man skal beregne ekstra garn, da det ikke er muligt at forudsige forbruget af mønsterfarverne. 

10 kommentarer:

  1. Hvor er den bare blevet flot!
    Smukke farver og mønster.
    Det er altså en imponerende mor, du har dig der :-)

    SvarSlet
  2. Hvor er den flot. Smukke og skønne farver der er sadt sammen.

    SvarSlet
  3. Virkelig smukt og veludført arbejde.

    SvarSlet
  4. Endnu en perfekt udført jakke fra din mors hånd.
    Jeg må igen, igen give udtryk for min beundring for din mor. Hun er bare såååå dygtig og livfuld.
    Har jeg bare halvdelen af hendes livskraft og strikkefysik, når jeg kommer i hendes alder, vil jeg være taknemmelig.

    SvarSlet
  5. Fantastisk flot og fantastisk at have mor der er så frisk.

    SvarSlet
  6. Hvor er den flot, sikke en dygtig mor du har. Nu kan jeg se hvor dit talent for strik kommer fra.

    SvarSlet
  7. hvor er den bare smuk !

    SvarSlet
  8. Så lekker, og fargekombinasjonene var absolutt helt i min smak. Du har en fantastisk dyktig mor, som kommer opp med den ene helt utrolig designen etter den andre.

    SvarSlet
  9. Det er nogle meget smukke ting du laver i nogle meget fine farver. Det er altid spændende at kigge på dine sider.
    Jeg vil gerne sige tak for lån, af det smukke "rosendiagram", som jeg har brugt et par gange i December - og helt bestemt kommer til at bruge igen :-)

    SvarSlet