søndag den 14. april 2013

Baltiske buer




Så blev jeg færdig med de lange omgange, og sjalet er vasket og blocket, så nu er det glat og blødt.
Det er strikket, så det kan nå 2 omgange rundt om halsen og alligevel falde pænt.

Der er brugt 7 mønsterfarver og 6 bundfarver. Jeg har set mønstret på Pinterest, men husker ikke hvor, og det er et gammelt mønster fra Letland eller måske Litauen, men nu kalder jeg det baltisk.


Sjalet måler 200 cm i længden og 42 cm i bredden og vejer 275 g.
Opskriften kan købes her
Farverne kunne være inspireret af ham her,. Ham kommer hver morgen og spiser korn på terrassen, og så møder han en rival i glasset på terrassedøren. Rivalen får nogle gevaldige hak, men bliver aldrig slået ud. Næste morgen er han der igen.

16 kommentarer:

  1. Hvor er det blevet smukt, sikke skønne farver.

    SvarSlet
  2. Nydelig strikk. Dette må da bli et favorittsjal. ;))

    SvarSlet
  3. Hvor er det fint og dejligt ser det ud.

    Yt

    SvarSlet
  4. Smukt, flot kant du fik på det, den giver en fantastisk god afslutning den kant. Sjovt med de gavebrev fasaner, jeg har en som er med på tur når jeg lufter hunde om morgenen

    SvarSlet
  5. Hvor er det blevet smukt. Er det strikket rundt?

    SvarSlet
  6. Hej Bodil smukt som sædvanligt. Det håber jeg du laver som kit i din butik :-) vh Lone

    SvarSlet
  7. Fantastisk flot og smukke afstemte farver

    SvarSlet
  8. Rigtig smukt mønster. Jeg glæder mig til kittet :o)

    SvarSlet
  9. Flot, flot, flot - både om halsen og i stolen.

    SvarSlet
  10. Endnu et flot stykke strik fra dine hænder.

    SvarSlet
  11. Det var et flott mønster i sjalet ditt. Med nydelige avstemte farger bør det kunne passe til det meste.

    SvarSlet
  12. Hvor er det blevet smukt, Bodil og sikken et arbejde. Jeg bliver helt misundelig - jeg er stadig ikke nået videre på min svigerdatters Seyfas tørklæde og jeg har heller ikke fået begyndt på dit fine tørklæde med bomber - det bliver vist først til næste vinter. Jeg må nok erkende, at mønsterstrik ikke bliver dét, jeg laver mest af :-)

    Det er jo lidt en trøst, at andre også har haft problemer med Diesel. Jeg kan godt huske den smukke, enkle Annette Danielsen model på jeres gine i Tind og vil meget gerne købe opskriften, hvis det er muligt?

    SvarSlet
  13. Vilken härlig blogg du har:) Undrar om du har bloglovin att följa med?

    Om du gillar inredning och mode, kan du kolla in min blogg:)

    Ha en kanondag

    LOVE Maria från inredningsvis.se

    SvarSlet