lørdag den 28. februar 2015

Stedmoderens sjal

Så endelig blev stedmoder-tørklædet lavet om til et sjal. Det var en besværlig fødsel. selv om man skulle tro, at det var så enkelt. Men når et diagram er færdigt (tørklædet) så er det ikke så sjovt at arbejde med det igen, for jeg kunne ikke bare kopiere, der skulle tænkes lidt nyt ind.

Borten skulle være enkel og markant, når der er mange farver og former inde på selve sjalet. Det er den så blevet, og den er ens på begge sider, og det har jeg aldrig før lavet.

En af mine trofaste kunder fra "sydhavsøerne" har strikket, og borten er strikket rundt på alle sider på en gang. Det tror jeg er en fordel, selv om man skal have flere rundpinde i gang. Man undgår at sy hjørner sammen.
Sjalet kan købes som strikkekit fra på mandag til 590 kr og i den første uge i marts betaler jeg portoen, da vi går foråret i møde. Bestil på mailadresse bodil@madam-munch.dk
Senere kommer det over i netbutikken, og der tillægges 50 kr i porto.


10 kommentarer:

  1. Hvor er det smukt ;)
    Skønne skønne farver.

    SvarSlet
  2. Resultatet af barsel og fødsel er blevet smukt. Delikate farver og harmonisk forløb i mønstrene... Fin balance mellem bund, blomster og kant, der får det bedste frem i alle elementerne....
    Jeg tror, det er dit bedste sjal!

    SvarSlet
  3. Det er et smukt sjal, let og fint ser det ud, jeg kan godt lide, at der er så meget luft mellem blomsterne.

    SvarSlet
  4. Hvor er det smukt. Det kom straks på ønskelisten. Er bestemt al arbejdet værd:-)

    SvarSlet
  5. Det er bare så smukt. Mon ikke du har det med til fiberfesten, så vi kan se det 'live' ?

    SvarSlet
    Svar
    1. Jo du kan tro, det kommer med. Vi ses næste lørdag.

      Slet
  6. Nej, hvor er det flot, Bodil - jeg håber også, vi får det at se til Fiberfesten :-) Det er et større arbejde end man skulle tro, at lave et design om og jeg tænker, at især borten kan være en udfordring nogle gange :-)
    Spændende med kursusvirksomhed - flerfarvehækling er utroligt anvendeligt - mine gavesække har været populære rundt omkring, så jeg tager nok snart en runde mere. Men først skal jeg hækle lidt fra Marie Wallins bog Filigree :-)

    SvarSlet
  7. Virkelig smukt sjal. ;-)

    SvarSlet
  8. Meget smukt sjal.din bort på,sjalet er meget smuk og en fin kontrast til sjalet.

    Siger som Lene - håber at fådet at se til fiberfesten 😀

    SvarSlet