onsdag den 11. november 2015

Strikkepindenes Rolls Royce



Jeg har fået en ny strikkepind, men skulle det nu være noget særligt?
Men det er det faktisk.
Jeg har prøvet mange forskellige mærker og er ellers glad for Addi Lace, som jeg synes opfylder mange af mine krav til en strikkepind. God, lang spids, gode overgange og en blød wire.
Men Signature overgår dem alle, og det skulle den også gerne, da prisen følger kvaliteten.

Der er et lille kugleleje imellem wire og pind, så wiren aldrig snor sig i forhold til pinden. 

Den ligger fantastisk godt i hånden, og strikningen går strygende. Så hvis du vil forkæle sig selv eller ønske den i gave, så kan den bestilles hos Familien Davidsen.
Endvidere kan man få graveret navn i pinden, og så bliver det ikke meget bedre.........

11 kommentarer:

  1. Tillykke med din lækre nye strikkeluksus.
    Jeg har kigget på dem... Ønsker mig en p 3,5 med 80, 100, 120cm wire... og så bliver der til RR Silver Ghost!

    SvarSlet
  2. Jeg hat bestilt et sæt i USA. Glæder mig til at modtage dem

    SvarSlet
  3. Jeg hat bestilt et sæt i USA. Glæder mig til at modtage dem

    SvarSlet
  4. He, he Bodil - jeg fik den samme 3,5 hjem i fredags og har turbostrikket lige siden og netop udgivet et indlæg - hvoraf man kan se, at jeg er en Ferrari-pige og du er en RollsRoyce-pige ;-) Og håber, du kan fornemme ironien - den der med, at vi allesammen skal være så individualiserede og være en eller anden slags pige! Fuldstændig tåbeligt - vores samfund kommer til at mangle sammenhængskraft, hvis fællesskab, solidaritet og empati ikke snart "indføres" igen. Har man nu bare set magen - det her skulle bare handle om en strikkepind!!
    Jeg er helt imponeret over, hvor mange mennesker, der kan være i dit værksted - du er en priviligeret kvinde, Bodil - at have sådan et lækkert sted til alt det kreative :-)

    SvarSlet
  5. Hmmmm.. hvad skal jeg så være for en pige. Jeg kører jo ellers Fiat 500 men kan da selvfølgelig opgradere tiå en Alfa Romeo i dagens anledning..
    Nej, spøg til side. Det ligner i den grad et "must have" . Godt det snart er jul.
    Dit værksted ser helt fantastisk ud Bodil, der kunne man også godt ønske sig en rejse hen.

    SvarSlet
  6. Sjovt.
    Har lige læst Lenes (strikkeheksen) indlæg.
    Nu bliver jeg da helt sikkert nødt til at prøve dem :-)

    SvarSlet
  7. Næh, hvor fint! Jeg har set en der strikkede med dem. Det lyder vældigt fristende at prøve....

    SvarSlet
  8. Jeg har set dem et par gange, mens jeg har været i USA, men jeg har været tilbageholdende fordi mit indtryk var (info fra andre strikkere), at pindene havde problemer med at kablet skruede sig selv løs mens man strikker. Er det noget du oplever? eller har firmaet fået løst problemet?

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har aldrig hørt om problemet og ikke selv oplevet det. Men jeg håber virkelig ikke at det gør sig gældende længere.

      Slet
  9. Mine ynglingspinde er fra Hiroshima Tulip rundpind af bambus med kugleleje. Feks koster en pind nr 3,0 på 80 cm 60 kr fra garnudsalg :-) Den er superlet med en god spids og jeg strikker aldrig på andet. Jeg kan kun anbefale den

    SvarSlet
  10. Mine yndlingspinde er ellers Addi lace til 40 kr.

    SvarSlet