mandag den 2. maj 2016

En gratis strikkebog

Jeg er faldet over denne japanske hjemmeside og den vil jeg gerne dele med jer.

Den indeholder 90 forskellige strikkemønstre, som nok kan tydes ved hjælp af diagrammerne


Der er åben strikkecafe i morgen, tirsdag d. 3. maj kl. 14-17 i mit værksted og alle er velkomne. Pris 30 kr incl. kaffe og kage.

Jeg har fået nyt garn, og det skal vi naturligvis kikke på. Desuden har jeg fået fyldt op af Agnes lammeuld, for der er solgt rigtig meget, mens jeg havde tilbud.


5 kommentarer:

  1. Sikke en spændende bog. De jaoanske bøger ser altid så spændende ud. De laver nogle rigtig fine ting, men er ikke så nemme at gå til for man kan jo slå tingene op nogle steder. Men de her diagramer er da til at gå til og modsat de rusiske ligner der de bruger de samme tegn som os.

    SvarSlet
  2. Åh ja - jeg var lige ved at lade mig afskrække af det japanske - men mønstersproget er nu til universel inspiration. Tak for tippet - og for det lækre Agnes som netop er modtaget.

    SvarSlet
  3. Takk for tipset. Strikking er i sannhet et universelt språk. Så morsomt med den gode responsen, og det garnet du viser til hadde uten tvil et deilig fargekart. Lykke til med strikkekafe.

    SvarSlet
  4. Sjovt :-) Jeg ville ha troet, at japanere havde en helt anden måde at lave diagrammer på, men det er da fulstændig som vi gør i Europa :-) God Kr Himmelfartsweekend :-)

    SvarSlet
  5. Spændende. Det er dog ikke japansk, men kinesisk. Af tegnene fremgår det dog, at der er hentet inspiration fra Japan!

    SvarSlet