tirsdag den 15. maj 2018

Saltum Uldfestival 2018

Det er første gang jeg deltager i Saltum Uldfestival. Den finder sted hvert år den 2. weekend i maj, og i år faldt det sammen med Kristi Himmelfarts-ferien.
Jeg har fået lavet en roll-up og det var første gang den skulle i brug. Desværre var standen for lille til at den kunne være der, så jeg spurgte, om den kunne placeres et andet sted.
Den fik plads lige ved info-teltet, og det var jo fint.
Mette Stubkier fra Fotoværkstedet i Skanderborg har fotograferet og lavet kollagen, og den er jeg meget tilfreds med.

Jeg er også rigtig glad for mit nye logo, som Stine Elmholt har designet - et garnnøgle og verden i et forener mit strik og strikkerejserne.


Jeg havde to dygtige hjælpere i standen, her ses Kirsten Iversen og.......

 her Mille Dalgaard. De var helt uundværlige.
 Vejret var fantastisk hele weekenden, og folk sad ude på festivalpladsen og spiste, strikkede, snakkede og hyggede sig, og det var perfekt.
Carla Meijsen fra Holland deltog med to workshops, da temaet var  baltisk strik. Carla har udgivet en bog om de estiske strikketeknikker og også rejst meget i Letland.
Hun havde bl.a. en meget spændende workshop om magiske motiver og senere på året udgiver hun en bog om metoden. Læs om indholdet på workshoppen her 

Lørdag aften tog Mille og jeg til Løkken for at spise og drikke en STOR øl. Det trængte vi virkelig til efter en travl dag. Kirsten havde andre planer.


Vi forsøgte at gå i nogle af de strikkede modeller til inspiration for kunderne, og lørdag morgen kunne det lige gå med en langærmet, men den blev snart skiftet ud med en sommerbluse, og søndag opgav vi at have strik på. Det var simpelthen for varmt.
Hver morgen kl. 8 var der kaffe og rundstykker i cafeteltet, som de frivillige sørgede for. Det var en dejlig service.
Endnu god plads, men senere på dagen så det anderledes ud, selv om mange gerne ville sidde udenfor.
Søndagen gik og kl 16 begyndt vi at pakke sammen og læsse i traleren. Jeg havde 20 fyldte flyttekasser med, da vi kom, og det var naturligvis svundet noget, men stadig meget at pakke ned.
Trætte kom vi hjem, og så var det dejligt at kunne synke ned i en stol på terrassen og nyde solnedgangen
Mandagen stod i udpakningen tegn, ikke så sjovt som at pakke ned.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar