søndag den 30. oktober 2011

Eksperimenter

Jeg har lånt en klassiker indenfor strik: Barbara G. Walker's A Treasure of Knitting Patterns.
Der er over 500 forskellige mønstre, og faktisk har jeg også lånt bogen Charted Knitting Designs. Især den første er en ren guldgrube, og jeg må eje den en dag, for jeg har lånt den flere gange. Det er fantastisk alle de mønstre, hun har samlet.
Hun var/er også feminist og har også udgivet bøger om dette emne.

Jeg efterprøver nogle af hendes mønstre, og i dag har jeg strikket lidt i bilen, mens vi kørte til fødselsdag. Det er alt for sjældent, jeg giver mig i kast med at eksperimentere, det hele skal helst blive til noget.
Mønstret her er ofte brugt hos Isager, og jeg vil strikke en hue i mindst 2 farver i noget relativt tykt garn, her har jeg brugt Peruvian fra Filcolana på p 5. Jeg har taget ind i retstrik, for det fungerer ikke i lænkestrik eller vævestrik, som det også kaldes.

Her en anden lille prøve i et nyt mønster. Og der er nok at gå videre med, der er 74 forskellige i bogen!

2 kommentarer:

  1. Åh, jeg elsker også den serie.
    Jeg har købt den og bruger dem som opslagsbøger.
    Tak for indlæggene fra Syd-Afrika.

    SvarSlet
  2. Jeg elsker også nye teknikker i strik. Bogen ser spændende ud. Jeg må vist låne inden jeg køber bogen.
    Det ser ud til at du har haft en spændende tur til Afrika.

    SvarSlet