tirsdag den 28. april 2015

Hollandsturen og nyt strik



Bog nr. to er udkommet, bliver senere oversat til engelsk.

Jeg har ændret turen til Holland til en flytur, så er vi ikke afhængig af deltagerantal. På en bustur, skal bussen helst fyldes op, så der er mange til at dele leje af bus og chauffør. Når deltagerne selv bestiller flybillet, er vi ude over at deltagerantallet helst skal op på et vist antal.
Desværre er datoerne også ændret for at få plads på hotellet, så turen er rykket frem til først i september. Læs mere her
 Jeg er i gang med en bluse strikket top down med sadelskulder og ud i et.
Jeg har længe ønsket at strikke en anden facon end raglan, der er så mange spændende måder med "contiguous"
 Modellen er fundet på Ravelry og hedder Light grey Structure
 Opskriften er beskrevet omgang for omgang, indtil man når til bullen, og hvis man følger den, passer det på punkt og prikke. Men jeg har strikket  drejede vrangmasker som hælder skiftevis til højre og venstre (m 1r pw - m 1 l pw - jeg lærer hele tiden nye forkortelser)  for selv om det er et enkelt mønster, skal man hele tiden passe på at udtagningerne passer til ret og vrang-omgangen på hver 3. pind. Men det er altsammen fremragende taget højde for i opskriften.
Nu er det så blot rundt og rundt, og min interesse er aftagende. Sådan går det ofte, når udfordringerne falder i intensitet.
Jeg strikker i dobbelt lammeuld 800m/100g på p 4. Jeg kan med det samme se, at halsen skal have en kant, og det er ellers ikke meningen. Jeg skulle nok have brugt en kabelopslagning, så kanten kunne blive mere fast.

6 kommentarer:

  1. Den ser spændene ud.
    Du må få den færdig så vi kan se den i fuld figur ;)

    SvarSlet
  2. Regrettably you do'nt come to Rolde near Knitted Knots.

    SvarSlet
  3. Den ser rigtig spændende ud.

    SvarSlet
  4. Ja du jo være godt kjent med strikke-treff. Jeg følger jo med leser om disse flotte turene du arrangerer. Skulle gjerne vært med til Holland, er spesielt begeistret for Amsterdam.

    Jeg kjøpte med meg garn fra 2 norske strikke leverandører. Den ene kjenner du kanskje til via Solveig Hisdals design og Oleana? Ask, et kamgarn fra Hifa, www.ull.no. Den andre var en liten lokal bedrift fra Telemark, www.telespinn.no, hvor produktene inneholder ull fra norske sauer og geiter.

    SvarSlet
  5. Hvor er det en lækker bluse, Bodil - smuk og enkel med den fine sadel-skulder :-) Håber, det lykkes for dig med Hollandsturen :-)

    SvarSlet
  6. Den blusemodel ser rigtig god ud. En dejlig let bluse, ser det ud til. Hvor spændende med en tur til Holland :o)

    SvarSlet