søndag den 1. august 2010

Butiksvejr




Jeg skal love for at det blev butiksvejr. Regn og rusk i store mængder, men det trak mange kunder til, og især fik folk lyst til at krybe sammen i sommerhusene med et strikketøj. Der blev langet meget garn over disken og der blev udvekslet gode ideer, inspirationer og anden "garnsnak".
Selv fik jeg en stor trang til andet end mønsterstrik, så jeg er gået i gang med Bolero fra Design Club, men som sædvanlig har jeg store problemer at at ramme den angivne strikkefasthed i deres mønstre. Jeg strikker på ½ pind tyndere og bruger mindste størrelse for at ramme målene til medium. Gad vide om det er et problem for andre? Normalt har jeg ikke problemer med strikkefastheden.



Rosensjalet fik en ekstra rose tilføjet, men er nu lagt på hylden lidt.











Det samme gælder trøjen her. Mønsterstykket nederst på ærmet er blevet for løst Det er strikket på strømpepinde og når jeg kommer på rundpind længere oppe, strikker jeg fastere. Det er vist en ommer.
Jeg vil forsøge med 3 små rundpinde, så det hele strikkes på samme måde og så gå ½ nummer ned i pindestørrelse på borten i det andet ærme.







7 kommentarer:

  1. Smukke billeder!
    Jeg folder min hjerne, men jeg kan ikke lige huske, om jeg har haft problemer med strikkefastheden fra DesignClub.
    Til gengæld er jeg vild med dit nye sjal. Farverne er så gode sammen.
    Med hensyn til Folkloren: Hvorfor strikker du ikke med Magic Loop? Så er du ude over strømpepindene og - hvad sagde du? 3 rundpinde????
    Men måske kender du Magic Loop og det fungerer måske ikke for dig. Hvis du ikke kender det, kan du se på min blog (link fra etikketterne). Der har jeg et link til beskrivelser og video.
    God fornøjelse!

    SvarSlet
  2. Jeg syntes ikke jeg har haft problemer med strikkefastheden, tænke tænke nej :0)

    SvarSlet
  3. Jeg kender godt magic loop, men er ikke så begejstret for metoden. Måske skal jeg prøve igen. Hvis jeg kommer i gang med de 3 små rundpinde skal jeg vise dig det.....

    SvarSlet
  4. Jeg har tænkt over de 3 rundpinde og tror godt, jeg kan regne den ud.
    Man kan vel sige, at hvis du brugte to rundpinde, så er det ligesom Magic Loop, blot med pinde i begge sider i stedet for loop'en/løkken i den ene side, ik'?

    SvarSlet
  5. Jo netop! Når jeg ikke er så glad for Magic Loop, skyldes det at det sted man trækker løkken ud, kan masken ofte blive lidt lang eller løsere, og så synes jeg at det er besværligt.

    SvarSlet
  6. Ja, men det er jo ligesom med strømpepinde. Nogen anlægger "stiger", som jeg har hørt dem omtalt som, ved pindeskiftstederne. Jeg strammer tråden, når jeg strikker den første maske på en ny strømpepind og det samme gør jeg med første maske i hver ende, hvor jeg skubber rundpinden tilbage/trækker den ud, når jeg bruger Magic Loop, og jeg har ikke "stiger".
    Nå, jeg syntes også Magic Loop var temmelig besværlig og akavet i starten og fandt det noget opreklameret ;-). Nu bruger jeg aldrig strømpepinde mere ;-)
    Ja, jeg ved godt, at jeg efterhånden kommer til at lyde som en religiøs, der er ved at missionere, men sådan er det ikke ment. Hver sin bedste metode. Det er bare ærgerligt, hvis man undgår en metode, man kunne have glæde af, fordi man lige manglede et fif eller lidt træning eller så'en.

    SvarSlet
  7. Den boleroen blir sikkert flott. Rosesjalet likeså. Det var jo et flott mønster på ermene du strikker der:)

    SvarSlet