mandag den 20. oktober 2014

Pulsvarmere igen

Jeg har strikket pulsvarmere før, da jeg øvede mig på vævestrik, men nu gør jeg det igen. Det er sådan en nem lille ting at øve en teknik eller et mønster på.  Her er det rillestrik og mønsterstrik jeg har blandet. Jeg strikket rundt i magic loop, og jeg har anvendt yaku fra Strikkebogen.dk. Det er utroligt blødt og dejligt og kan klare en tur i vaskemaskinen. Jeg har strikket på p 2½, så det strikkede er tæt og lunt.
Her en variant med skrå striber.

Mønstret hanefjed eller houndstouth er meget populært for tiden, og her er min variant, afsluttet med en række strikkede picoter i en afvigende farve. Garnet er igen yaku, men strikket på p 3, da mønsterstrik ikke må være for fast.

Her har jeg brugt vævestrik til det ternede på p 3, ligeledes i yaku

Igen vævestrik - tre i en - kaldes det vist og strikket i mange forskellige variationer.
Manchetten er åben og skal lukkes med knapper, men jeg ved ikke lige, hvor godt det kommer til at fungere. Den ser i hvert fald bedre ud på hånden.

Vævestrik for 3. gang med krydsede masker. Garnet er udgåede farver fra Karen Noe, uld og angora og noget så blødt og lækkert.

Mønstret hedder spiralrib og garnet er et tweed garn, som indeholder 10% kashmir.
Sløjfen er strikket på p 2 i perlestrik, og jeg har brugt en rest supersoft.
Flere har spurgt til mønstre, men jeg laver det som strikkekits, når jeg er på en udstilling eller holder kurser, og flere er solgt til forretninger som opskrifter, så man kan ikke købe en løs opskrift hos mig, men den erfarne strikker kan se sig frem.......

Jeg er altid på udkik efter nye og anderledes mønstre. Dette fandt jeg her, og det fungerer fint i tykt garn (p 4) men slet ikke i alpaka på p 3.

4 kommentarer:

  1. De er bare så flotte! Meget andet er der ikke at sige :-)

    SvarSlet
  2. Det mønster på tre-i-en ser interessant ud!
    Du får da noget fra hånden mellem arbejde og andre projekter!!!!

    SvarSlet
  3. Det vævestrik giver bare nogle anderledes muligheder ! og flotte pulsvarmere er det.

    SvarSlet
  4. Det er da en fuldstændig skøn kavalkade af dejlige pulsvarmere :-) Jeg falder især for de to 1. par - hvor er de fine :-)

    SvarSlet