lørdag den 16. april 2011

Det vokser og gror

Forårstide er kælvningstid for vore ammekøer. Vi venter 7 kalve, og de 3 første er kommet.


Hygge for en stund, men koen venter nu meget på grønt græs i engen.

Jeg er ved at strikke endnu en vest eller undertrøje, og denne gang er jeg faldet over et mønster som jeg aldrig har brugt før. Det må virkelig være opfundet ved en fejl, for det er bare  2 r og 2 vr, men så er der slået en m for lidt op, så man slutter med en vr. På næste p strikker man videre, som intet var hændt, altså starter med 2 r og 2 vr.......... og ja så får man det fineste elastiske strik, som ser såden ud. Nogen kalder det vist også falsk patent.

4 kommentarer:

  1. Tillykke med de små søde.
    Det bliver da vist en dejlig vest. Jeg kender godt den patent. Det ser godt ud.

    SvarSlet
  2. Skønne kalve. Som ung ønskede jeg, modsat alle andre piger, at blive landmandskone. Det blev jeg ikke, men synes stadig at livet på en gård med dyr, må være fantastisk, - måske lige bortset fra den økonomiske del, som er så svær for mange.
    Flot mønster, som jeg nok aldrig ville vælge - jeg hader vrangmasker.

    SvarSlet
  3. Jeg troede det hed halvpatent.
    Strikkede det da jeg var en halvstor pige.
    Skøn kalv.

    SvarSlet
  4. Nå jeg har lige googlet halvpatent og den ser lidt anderledes ud. Meget nemmere.Linket er her :
    http://www.garnstudio.com/lang/dk/video.php?id=55

    SvarSlet