tirsdag den 12. april 2011

Lettet!

Jeg er uendelig lettet over at denne trøje fra Hanne Falkenberg er færdig. Den har i lang tid været min dårlige samvittighed, når jeg kom op i syværelset og så det halvfærdige arbejde i den fine, gennemsigtige  sag, den bliver leveret i.
Jeg købte den i 2008 til en eftermiddag med Hanne Falkenberg, og da var den lige designet.
Victoria hedder den. Jeg gik i stå, da jeg prøvede den, før ærmerne var færdige, og kraven sad ganske aldeles forkert. Al energi gik ud af projektet, og det kom langt bagud i min strikkebevidsthed. Men der var et lille håb, da der i opskriften stod, at man ikke kunne regne med, at kraven faldt på plads, før trøjen var monteret og vasket, og man plejer jo at kunne regne med fru Falkenberg.
Men jeg ved nu ikke lige....... om det gik sådan. Hvis I kikker på hendes model på hjemmesiden, så er halsen ikke nær så udringet som på min model, og jeg har strikket så stramt jeg kunne omkring halsen, da jeg godt var klar over, at det var det "ømme" punkt. Måske kan lidt elastik klare opgaven, jeg må prøve mig frem.
Men jeg håber ikke, at min dålige samvittighed bare bliver flyttet ind på en hylde i skabet!

8 kommentarer:

  1. Jeg syntes trøjen er fantastisk og at kraven er helt perfekt!!

    SvarSlet
  2. Ja,, for pokker. Du må virkelig gøre alt for at få den til at passe dig godt, for hold da op, hvor er den flot!
    Jeg kan lige dig i den. Den kunne blive et hit!

    SvarSlet
  3. Jeg forstår din bekymring, jeg synes også kraven er for åben, hvis jeg skulle gå med den. Ellers er den ret flot!

    Jeg synes du skal prøve nogle tilretninger...

    SvarSlet
  4. Håber nu alligevel at du vil blive glad for den for den ser rigtig flot ud.

    SvarSlet
  5. Den ser veldig elegant og flott ut. Kan du ikke ha et tynt silkesjal inni halsen hvis du synes den er for vid. :))

    SvarSlet
  6. Det er en smuk model, så virkelig ærgerligt hvid den ender bagest på en hylde.

    SvarSlet
  7. Jeg synes kraven er meget smuk. Nu er det selvfølgelig ikke til at se hvordan den sidder når blusen er på, men giv den en chance :-)

    SvarSlet
  8. Jeg kan kun tilslutte mig flertallet: Det er en smuk bluse med FLOT krave og du vil se fantastisk ud i den!

    SvarSlet