søndag den 22. maj 2011

Hækleprojekt

Det går stærkt med mit hækleprojekt - 63 firkanter skal jeg have, og jeg mangler på nuværende tidspunkt 8, men det værste er, at jeg ikke har mere af den grå og en af de orange. Jeg har bestilt hos Weller, men betalte med paypal, og det skal man ikke, for så når ordren ikke frem.

Jeg har taget et nærbillede af en firkant, så kan I måske se, hvordan kanten er lavet. Jeg slutter med en db stangmaske og 4 lf i et hjørne. I næste omgang er der 15 fm og 5 fm i hjørnerne. Det gentages 4 gange kanten rundt. Når den grå runde starter, tager jeg kun i den bagerste løkke, som det ses af billedet.

Når et træ går ud, behøver man ikke fælde det. Man kan også dekorere stammerne efter at de er skåret over i en passende højde. Dette er set på Silkeborg Bad, hvor vi har været i dag.

Men det blev ikke til den store gåtur i parken, da det begyndte at regne kort efter ankomst. Enten regner det hver gang vi er på Silkeborg Bad eller også kommer vi der, når det regner :-))

5 kommentarer:

  1. Hvor er de altså flotte, dine firkanter!
    Lad os håbe, du får nye forsyninger hurtigt.
    Sikken god ide med dekorationer på udgåede træer. Det har jeg aldrig set før.

    SvarSlet
  2. Der stod noget i nyhedsbrevet om, at man ikke måtte lukke et bestemt vindue for hurtigt, for så fik Weller ikke ordren. Jeg håber også for dig, det nye garn snart er fremme, så dit smukke tæppe kan blive færdigt.

    SvarSlet
  3. det er superflot --glæder mig til at se det færdigt ;-)

    SvarSlet
  4. Du har valgt nogle meget smukke farver til dit tæppe, jeg er vildt begejstert og er sikker på at resultatet bliver vildt flot!! Håber dine forsyninger er fremme snart så vi hurtigst muligt kan se præcis hvor flot det bliver!!

    SvarSlet
  5. Har samme problemet hos Weller. Det var visstnok et kjent problem med PayPal. Har måttet legge inn orderen på ny med en merknad etter innstruks. Håper nå at det ordner seg så du får sluttført teppet ditt. (- Venter fortsatt på mitt garn som ble bestilt for 3 uker siden.)

    SvarSlet