onsdag den 19. september 2012

Lånte fjer





I dag vil jeg pynte mig med lånte fjer. 
Jeg har opdaget en blog med et fantastisk strikkeprojekt.
Muffins Verden-  den må I simpelthen besøge.
Hun har strikket denne frakke af rester og så en gang mere, for at kunne lave opskriften, som kan købes i Jorids mønsterbutik
Jeg er helt målløs! Jeg synes det har været et stort arbejde at skrive opskrifter på mønstertrøjerne, men tænk så mange forskellige diagrammer, der skal til denne frakke! 
Hun maler, broderer og kan det hele. Bor i Norge - højt mod nord. Gå på opdagelse på hendes blog og hjemmeside.

Resten af billederne stammer fra min mors terrasse og have.
Haven var min fars et og alt, og efter hans død har den været det ømme punkt for min mor. Den skulle stadig være pæn og seværdig, men hun kan ikke selv klare havearbejdet, og en afløser var svær at finde.

Haven tager sig stadig flot ud, men selvfølgelig kan man se, at den bliver passet på et andet niveau. Terrassen er et sandt flor af dejlige sensommerblomster.
Min mor sidder i stuen, strikker og nyder de dejlige farver.







5 kommentarer:

  1. Skønne, skønne farver og former, både på den unikke frakke og i din mors smukke have! En nydelse at se på. Jeg glæder mig til at besøge Muffins verden. Tak for info.

    SvarSlet
  2. Ja Jørid laver nogle skønne mønstre. Jakken er fantastisk, men også hendes mønstre på vanter er dejlige. Har dog ikke selv prøvet hendes opskrifter af endnu.
    Flotte have-stemningsbilleder.

    SvarSlet
  3. Et virkelig fantastisk og imponerende stykke arbeid. Mønsteret må om du sier være litt av et puslespill, men absolutt verdt alt arbeidet. For flott ble det.

    Nydelige farger i naturen nå. :)

    SvarSlet
  4. Sikke en jakke!
    Det er sjældent at jeg taber både næse og mund, men den er da helt fantastisk. Wow siger jeg bare..
    Og flot have i øvrigt, den må kræve sin tid.

    SvarSlet
  5. Hejsa bodil... Vil lige forsøge her. Har prøvet gentagende gange at købe mønster til denne jakke og mønstre fra dig via paypal og intet virker... Hvordan gør man? Hilsen Marianne...

    SvarSlet