tirsdag den 9. oktober 2012

Et liv med strik

Mit liv indeholder meget "strik" lige i øjeblikket.
Først en uge på Skals, så holde et foredrag ved et arrangement i GribGarnet i Balle forsamlingshus, hvor 50 kvinder var samlet. Vi hørte først om planerne for GribGarnet, og der er spændende arrangementer i støbeskeen.
Bente Geil i smart og slank udgave fortalte om ideer og planer. Følg med på deres facegruppeside

På Skals var opgaven at designe en model efter Åse Lund Jensens mønsterberegningsmetoder.
Jeg er i gang med min model i højlandsgarnet fra Isager, en ribmodel med et snoningsmønster som indsnit for og bag. Snoningerne ophører ved busten.
Der skal også ligge en snoning i raglanindtagningen og halsen skal have en lille rullekant.
 Jeg er inspireret af Helgas enkle modeller, og jeg har flere af dem på to-do-listen.
Jeg skal simpelthen i gang med at strikke mere til mig selv, trøjer i lette, tynde kvaliteter appellerer til mig. De tager bare så lang tid at strikke, og der sker ikke særligt meget i strikketøjet..........

Den næste tid er jeg at finde i Tind Textil og Kunst, hvor jeg har et kursus, og efterårsferien nærmer sig og dermed ekstra travlhed i butikken.
Der er en ny kundeaften i uge 42 d. 18. oktober, så hvis du er i nærheden, er der mulighed for at deltage. Programmet er det samme som d. 4. oktober.
En stor begivenhed nærmer sig, min mormorværdighed kommer nærmere og datoen er sat til d. 21. oktober, men hvem ved om mine planer indtil da forpurres. Den lille størrelse kan jo komme før end beregnet.

4 kommentarer:

  1. Ja, sikke en masse strik og inspiration, du der må få samlet sammen.

    Din rib med snoninger ser meget lovende ud. Lige min stil - jeg elsker at strikke ribmønstre.

    Men monikke designet må vige, hvis den lille kigger ud i verden inden længe?

    SvarSlet
  2. Dejligt med ny inspiration.
    Det bliver en skøn ribtrøje, jeg er vild med din ide med snoningerne.
    Tynde trøjer er bare de bedste, så skidt med det går lidt langsomt.

    SvarSlet
  3. Det ser spændende ud dit strikkeøj. Det bliver dejligt når det lille puds ankommer.

    SvarSlet
  4. kan tenke meg at ethvert strikketøy vil forstyrres og måtte vike for mormor-planer. Ikke mange dagene igjen nå. :)

    SvarSlet