fredag den 25. februar 2011

Babyveste

Som tidligere skrevet er jeg ved at strikke forskellige typer veste op, og nogen gange må jeg også selv lave et mønster. Jeg forsøgte mig med et mønster fra Drops Design, men jeg har ændret så meget, at det er blevet til et nyt mønster. Den lille vest er strikket i CottonWool fra Gepard. Der er brugt lidt over 50 g til størrelse 3 mdr. Den findes i flere størrelser.
Hvis du gerne vil modtage opskriften, så send mig din mailadresse. Jeg har gemt den som en PDF fil og kan ikke få den gjort "online" Men det er der måske nogen som kan hjælpe mig med?????
Dette er den klassiske model på en babyundertrøje, og den findes på Ruth Sørensens hjemmeside. Jeg strikker den i uld, Bambi fra Grignasco , merino extrafine, som også kan vaskes i maskine.

14 kommentarer:

  1. Måske er det bedste, at du opretter dig på Ravelry, som jo har det med salg af opskrifter indbygget.
    De fleste blogge, som har opskrifter til salg, har et link til opskriften på Ravelry, så det er måske den bedste måde at gøre det på, når du ikke ligefrem har en hel butik.
    Sød vest by the way ;-)

    SvarSlet
  2. Jeg er sådan oprettet på Ravelry. Jeg har lagt næsten alle sjaler ind :-))

    SvarSlet
  3. Så fin denne lille vesten var. :))

    SvarSlet
  4. Men kan du så ikke sætte din opskrift til salg på Ravelry og lægge et link ind her på siden?

    SvarSlet
  5. Hej Bodil

    Hold op hvor er du hurtig.....den er super sød den lille drenge vest, jeg kan rigtig godt lide mønsteret lidt ala sømandstrøjen, som af en eller anden grund ligger mit hjerte nær....uvist hvorfor.
    Jeg vil da meget gerne have opskriften min
    mail.adr - jane.nyby@gmail.com

    Kh Jane

    SvarSlet
  6. Det er en fin og sød lille vest du har strikket - rigtig "drenget":-)

    SvarSlet
  7. Meget fin vest med et dejligt klassisk udtryk. Jeg er enig med Jane i, at den minder mig om sømandstrøjen.
    Rigtig god weekend.

    SvarSlet
  8. Hej Bodil

    Nej veste kan de unge mødre ikke få nok af. Jeg arbejder i en børnetøjsbutik og allerede før jul denne vinter måtte vi melde udsolgt af små strikveste. Så en rigtig god ide at lave nogle nye inspirerende opskrifter, så de selv kan strikke dem.
    Men selv holder jeg rigtig meget af veste, de giver lige varmen på den gode måde hen over ryggen.
    God søndag Stine

    SvarSlet
  9. Hej Bodil..

    Er lige faldet over din blog, ved at følge med hos Karen...
    Hvor er jeg glad for det...

    Ikke fordi jeg kan strikke.. for det kan jeg lige så godt indrømme at jeg ikke er god til. Men fordi det er en sand fornøjelse at se alt det du strikker. Jeg sidder her og sukker efter at eje.. De sjaler som du laver har jeg ønsket mig i årevis, men vidste at jeg ikke kunne. Så de er en sand fryd for øjet. Kirsten S. er så dygtig, men ikke nem. Ved du om man overhovedet kan købe dem færdigt?

    Det er også en fornøjelse at se de ting du laver på skolen. De penalhuse som er syet af ugeblade med plas på er skønne.
    Måske jeg kan betale dig til at du sender mig et mønster.. Dem kunne jeg godt tænke mig at prøve.

    Tak for en spændende blog, som jeg nu vil glæde mig over at følge med på..

    Lone

    SvarSlet
  10. Hej,
    Jeg så lige din kommentar på ann's blog - den med de uens ærmer. Jeg læste om din Else Schjellerup-vest. Jeg syens ikke hendes forklaring var særlig god. Modellernes strikkefasthed bør da passe op skriftens strikkefasthed så fejlen kun kan opstå hvis din strikkefasthed er forkert. Det virker sjusket at have en model man kan prøve, hvor strikkefastheden ikke passer med opskriften.

    Bortset fra dette lidt sure opstød har jeg meldt mig til som fast læser på din blog, som ser rigtig hyggelig ud. Vi læses ved...

    SvarSlet
  11. Enig! Nogen gange er umage ikke umage nok, desværre.

    SvarSlet
  12. Først må jeg lige sige: De 4. klassers projekter ser meget spændende ud - da jeg læste indlægget blev jeg sat helt tilbage til min egen skoletid - hvem husker ikke optagetheden og begejstringen ved et rigtigt kreativt projekt :-)

    Meget fin lille vest, du har fået produceret, ser også ud til, at den er sjov at strikke med de forskellige mønstre - Cottonwool fra Gepard er perfekt garn til børnetøj - synes det er sådan en lækker kvalitet :-)

    SvarSlet
  13. Tak for alle indlæg, og især velkommen til nye læsere.
    Først må jeg fortælle at jeg ikke underviser i håndarbejde på skolen, men interesseret følger med i hvad der sker og hvad det dygtige håndarbejdesteam sætter på dagsordenen. Så det er lånte fjer, jeg pryder mig med, selvfølgelig efter aftale. Jeg vil gerne vise den ændrede tilgang til faget håndarbejde.
    Til Lone¨: hvis du er interesseret i et sjal kan du sende mig en mail, så kan jeg oplyse dig om pris m.v.

    SvarSlet
  14. Du kan se rettelserne til Camomille-blondekanten her: http://www.shop.amimono.dk/2-180-knit-collection-2010.html. Tine fortalte også om det på hendes blog (husker ikke lige nu, hvad en hedder)

    SvarSlet