fredag den 14. maj 2010

Har du nu købt garn igen!


Jeg har været på garnindkøb i dag. Jeg måtte jo udnytte de gode tilbud hos Drops Design, og det blev til 10 nøgler alpakka i den mørke turkis + et par grønne farver til sjalerne. Desuden 10 nøgler Alaska garn til filtede futter til vinter engang. Mine svigersønner er rigtig glade for at bruge dem.

Men jeg blev også fristet i onsdags, da jeg var i Garngalleriet i Ry. Her købte jeg båndgarn, håndfarvet i skønne farver. Det skal være en sommerbluse uden ærmer.

Jeg har efterhånden en del supersoft og for at kunne finde rundt i det, har jeg indkøbt fine kasser, som det nu er sorteret i.

Min mor er på besøg i disse dage, og hun er også blevet en strikketante. Hun strikker puder til min svigerinde, og her er første forstykke. Vi stryger tynd vliseline bag på og så en fin montering.



Mens dette strikkeri stod på, har min mor bearbejdet savnet af min far . En Vivian Høgsbro model. Mens pindene glødede, kunne tankerne gå på langfart, men ind imellem måtte hun være meget optaget af opskriften, for alt er nøje beskrevet i opskriften, og slet ikke så ligetil, da den er strikket i dominostrik.
Men en flot jakke er det blevet til.






4 kommentarer:

  1. Meget flotte garner du er omgivet af, skønne klare farver. Din mors jakke er et meget smukt stykke håndarbejde, så fin.

    SvarSlet
  2. Hvor er det skønt, flot og spændende alt sammen.
    Båndgarn!!?? Det glæder jeg mig til at se, hvad du får ud af.
    Hils din mor og fortæl hende, at det er en enormt flot jakke, hun har fået lavet. Hun er da vist en dygtig håndværker.

    SvarSlet
  3. Drops Alpakka lokker også rigtig meget her, den er jo skøn at arbejde med :)

    Skønne sjaler du fremstiller....har set et par af dem hos Tind Mohair , hvor de frister.

    Flot håndværk din mor har lavet, det er svært når man bliver alene.

    Så er det godt hun har sit håndarbejde.

    SvarSlet
  4. Et dejligt syn - alt det skønne garn sorteret efter farve, enhver strikketantes drøm :-)
    Jeg har indtil videre ikke købt Drops-garn og forsøger at fortælle mig selv, at udsalget kommer igen næste år ;-)
    Det er en meget smuk jakke, din mor har lavet - sikke en flot farvekombination. At miste sin livsledsager må være meget tungt og så er det måske egentlig en gave at kunne skabe noget kreativt med hænderne.

    Jeg er også helt forelsket i puderne, der bliver så fine - god ide med vliselinen, så der bliver lidt mere hold på det hele :-)

    SvarSlet