mandag den 24. maj 2010

Pinse i København




Jeg viser først lige bagkanten på det sidste sjal. Det var først gang jeg strikkede en anden kant end striber eller tern, og med mønster og udtagninger er der noget at holde styr på. På forsiden måtte jeg snyde med maskesting for at få det til at passe.
Men ellers er pinsen tilbragt i København. Der var karneval og mellembarnet fyldte 30 år.
I Fælledparken var forskellige "rytmeområder" og her befinder vi os i det brasilianske.
Der var stemning og farver, musik og dans.



I latin-området var der mulighed for få lidt salsaundervisning.
Det var en dejlig oplevelse at gå rundt i Fælledparken og opleve det sprudlende og multietniske folkeliv. Afrikanereog latinamerikanere vuggede med hofterne alle vegne og deres rytmesans er unik.

Helt anderledes sterilt og tjekket var der langs havnefronten, men ved Islands Brygge kom folkelivet igen. Men der er ikke meget liv i de nye byområder ved havnefronten.
Tilbage i lejligheden på 5. sal kunne en sen eftermiddagssol nydes med lidt strik på altanen inden middagen.






5 kommentarer:

  1. Sikken flot finish. Du ved: Vis mig vrangsiden og jeg skal vise dig, hvem du er ;-))

    SvarSlet
  2. Ja vrangsiden er vigtig....dejlige billeder fra pinse i KBH.

    Kig lige ind til mig der ligger en Award til dig på min blog.

    God dag.

    SvarSlet
  3. Hej ja jeg har også givet dig en award :0)

    SvarSlet
  4. Hov, jeg har også givet dig en Award!!!!

    SvarSlet
  5. jeg sidder lige og kikker på nogle gamle indlæg og ser du gerne vil bestille en sjalsnål, kan du ikke skrive på min mail kim-lykke@mail.dk jeg har kikket mine gamle bestillinger igennem og syntes ikke jeg kan se jeg har lavet en til dig :0)Og nu er det da nogle dage siden :0) undskyld...

    SvarSlet