torsdag den 25. november 2010

Kryds i kalenderen




Lørdag d. 19. marts 2011 sker der noget spændende i Ry. På Mølleskolen bliver der holdt stor FiberFest - en dag med workshops, udstillings- og slagsboder samt strikke-café og almindelig hygge.Det er GarnGalleriet og Spindeforeningen i fællesskab der står for arrangementet, og det rent praktiske skal Birthe P og jeg sørge for at få på plads.. Det bliver SÅ spændende!! Vores workshops er på plads, og vi kan blandt andet byde på workshops i dobbeltstrik, neverkont, FreeForm-metode og spinding på håndten. Vores store udenlandske navn er - ta-da!!!: Cornelia Hamilton fra Hamilton Design i Sverige. Cornelia er berømt for sine fantastisk smukke og helt unikke strikkedesigns og har udgivet flere bøger, bl.a. med designs i Noro-garnerne. Hun fører også sit eget mærke, Heaven's Hand, et håndfarvet klassisk uldgarn, som Birthe fører i GarnGalleriet! Cornelias workshop kommer til at handle om knuder i strik - spændende!


Vi åbner for tilmelding til januar, hvor vi også har mere materiale og info parat.

Der bliver en åben strikkecafe med gode tips og ideer og Ann har givet tilsagn om at komme og lære magic loop-metoden fra sig. Og når hun nu er i gang kan hun ligeså godt demonstrere den på et par strømper, hvor man strikker begge på en gang fra tåen og op.

Vi hører gerne fra andre, hvis nogen kan en særlig teknik eller gode tips som kan demonstreres i den åbne cafe.

3 kommentarer:

  1. Hold da op et smukt sted!
    Det er et fantastisk spændende arrangement. Jeg glæder mig til at møde Cornelia Hamilton - og dig Bodil :-). Jeg har jo selv strikket Ângelsberg af hende. Mon hun har sine garner med? Jeg er også spændt på de der knuder ;-)
    Spændende, spændende!

    SvarSlet
  2. Ja, det bliver en spændende dag. Garngalleriet, som forhandler hendes garner, vil have en salgsudstilling. Der bliver meget at se og opleve. Birthe og jeg glæder os MEGET til dagen.

    SvarSlet
  3. Det lyder vel nok spændende! Kender ikke Cornelia Hamilton, men vil straks råde bod på det. Jeg regner da i hvert fald med at komme forbi:-)

    SvarSlet