torsdag den 30. december 2010

Seyfarth-strik i hos Tind's

Så er besøget hos Tind's slut. Jeg har været der i 3 dage, og det var rolige dage uden den helt store handel, men så med bedre tid til at snakke med kunderne og dem i butikken.
Først skal I lige se min mors store Maltesersjal med pompomer og det hele. Det er så flot. Det har den størrelse, som de fleste af Christels sjaler har, mens mine er noget mindre.
Kanten er bred nok til at folde som en krave.
Her ses stativet med kits og færdige modeller.
Mit første arbejde i den strikkemetode, klitrosesjalet. Det pryder en gine i opgangen til garnafdelingen.
Butikken har fået et nyt filtegarn, men der mangler færdige modeller til det. Jeg gik i gang med disse tøffelagtige futter på p 8. De belv færdige til at komme i vaskemaskinen, og jeg måtte blive til programmet var færdigt, så jeg kunne se resultatet, da de lignede robåde før filtning. Men de skal i hvert fald have en tur mere.Vi turde ikke filte ved højere end 40 grader, da det stod i opskriften, men de skal i hvert fald have 60 grader, så jeg må stadig vente på resultatet.

1 kommentar:

  1. Dejligt at kunne få lov til at prise din mors fantastiske maltesersjal i fuld offentlighed! Hun er vel nok dygtig, din mor!
    Jeg er ret vild med borten også.
    Ja, jeg har jo set dine sjaler hænge smukt og tiltrækkende hos Tind.
    De der futter ser hyggelige ud.

    SvarSlet