lørdag den 3. marts 2012

Små strikkerier

Jeg har strikket et lille sjal. Det er enkelt og meget dekorativt og kan findes på Ravelry som gratis opskrift.
Jeg har brugt garn fra lager, og det er  Hifa Kamgarn 2 trådet.
Sjalet er strikket på p 4, og jeg har strikket en ekstra mønsteromgang til slut, så det blev en smule større.

Hvis du er usikker på "strikkeengelsk", så skulle du melde dig på Tines workshop næste lørdag i Ry. Der er stadig få ledige pladser. Når du går hjem, vil du være i stand til at kunne tyde de mange gratis opskrifter på nettet.

De to små undertrøjer/veste er strikket i Bambi + en følgetråd i silke og merino på p 3. Nu skal jeg have fundet passende knapper til.

Lige udenfor gården er der dannet en sø, og 2 svaner har slået sig ned hele vinteren. Det er et syn vi har kunnet glæde os over, og en sen eftermiddag var der dette smukke lys.


9 kommentarer:

  1. Hvor er det et smukt og enkelt sjal!
    Jeg har også svanerne på vandet udenfor mit vindue.
    Livsbekræftende.

    SvarSlet
  2. Det ser fint ud. Ved du, om Hifa kamgarn er blødere end "almindelig" 2-trådet Hifa, som jeg har en del af?

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er noget blødere. Det har en løbelængde på 430 m. Kamgarn er spundet af længere fibre end hifa uldgarn, som løber 315 m. Sidstnævnte er fantastisk til filtning.

      Slet
  3. Super flot - det må jeg vist kigge lidt på!
    Fantastisk billede med svanerne

    SvarSlet
  4. Hej Bodil.

    Det er vel nok et fint sjal der er "faldet" af dine pinde. Måske den kommende barsel skal bruges på, at lære at strikke ;o)
    Godten og jeg tager også af og til forbi "søen" for at hilse på svanerne, smukt syn :o)

    God weekend derhenne.
    Kh Anette.

    SvarSlet
  5. Hvor er det smukt! Dt kunne godt komme på tale som konfirmationssjal til min datter. Så jagren må gå ind på helt hvidt garn?!

    SvarSlet
  6. Det er et flot sjal du har fået strikket og en dejlig farve. Ja, der er mange opskrifter på Ravelry.Selv om jeg har været på workshop hos Tine er jeg ikke rigtig kommet i gang med de engelske opskrifter men kommer nok. Nu glæder jeg mig til workshop med Chalotte Kaae på lørdag. Det bliver sikkert en dejlig dag. Vi ses.

    SvarSlet
  7. Hvor er det et smukt sjal.

    Tak for tilliden med kurset.
    Jeg skal ihvertfald nok gøre mit bedste :-)

    SvarSlet