lørdag den 6. september 2014

En letvægter

Når man skal ud at rejse, gælder det om at have det rette strikketøj med, det må ikke veje for meget, og det må ikke være kompliceret.
Jeg har ramt begge parametre. Den trøje, jeg strikker, vejer KUN 80 g og er strikket på rundpind i glatstrik.
Jeg var på besøg hos Tøndering Strik og faldt for dette usædvanligt bløde, overlækre japanske mohairgarn.

Trøjen bliver let som et fnug, for her ligger hele garnbeholdningen, 4 x 20 g, vupti, så har man en trøje.
Jeg købte firkantede strikkepinde og fik at vide, at man skal et halvt nummer op i de firkantede. Jeg har hørt flere rose dem til skyerne, og kvinder som har været plaget af dårlige skuldre, kan pludselig strikke igen med dem i hænderne. Jeg har nu ikke mærket den helt store revolution, men de er dejlige at strikke med. Dog er det lidt svært at se maskerne på en mørk pind i det tynde garn, så jeg har skiftet til mine lace-pinde. Men på flyet skifter jeg tilbage til træpindene, jeg skal ikke en gang mere miste mine strikkepinde pga af en emsig kontrollør i security.

Christian var med mor og mormor på kaffebar i Festugen. Han er nu blevet 3 måneder og er et dejligt lille barn.
Bestilling i netbutik:
PS: Jeg må lige gøre opmærksom på, at jeg ikke sender varer ud i den kommende uge (uge 37). Opskrifter sendes online, og så er opholdsstedet jo ligegyldigt.

3 kommentarer:

  1. Hvor er han da kær, den lille Christian :o)
    Åh, er du igang med at strikke den overlækre trøje fra Tøndering ? jeg købte garn og opskrift da vi var i Ry, og skal snart igang. Glæder mig .. også til at afprøve de firkantede strømpepinde jeg fik af Lene sidste uge. Det må prøves, som alle lovsynger :o) Det ville da ikke være dårligt, om der var et par myoser der slap sit tag.

    SvarSlet
  2. Jg prøvede jo garnet i Ry! Det er forrygende at strikke med... Det bliver skønt at have med på tur... På træpinde forståes! Spændende hvilke strikkeattentater I udsættes for næste gang...
    Christian er dejlig... punktum!

    SvarSlet
  3. Sikken en skøn lille unge :-) Åh de frister, de japanske garner - jeg var også lige ved at købe ind til den på festivallen i Ry, men så endte jeg jo med "papircardiganen" :-) Jeg har lige strikket et par strømper på de firkantede pinde og jeg synes de er dejlige at strikke med :-)

    SvarSlet