tirsdag den 2. august 2011

Besøg i Ellas have

I går var jeg på besøg i Ellas have. Ella er min mors veninde og hun er "kun" 76 år.
Hun har en imponerende have og er tydeligvis en samler. Her ser vi haven foran ejendommen.

Så går vi om bag huset, og der er hostaer i hundredevis, mange i potter, som skal vandes. Jeg ved ikke, om hun har tal på, hvor mange slags hostaer hun har, men hun er stadig på jagt efter flere. Hostahaven ved Ringkøbing skal besøges i den kommende tid.
Hun har også georginer i mange varianter, den ene smukkere end den anden. De er holdt oppe af det grønne hegn, som de vokser op i. Det forhindrer dem i at vælte - en god detalje.

Denne fik jeg med hjem til vasen - er den ikke smuk?

Her ses damerne i livlig blomstersnak. Ella har gummistøvlerne på, hun var i færd med at luge det store staudebed, som jeg ikke har fået et billede af. Men hun har et stort bed fuldt af stauder i blandende farver, og vi står ved siden af urtehaven, som der er to af. Hun passer hele herligheden selv, dog slår sønnen græsset.Og så har slet ikke nævnt jordbærstykket! Ella leverer jordbær til min fryser.

Endnu flere georginer. Fuchsia-afdelingen tog jeg ikke billeder af. De var lidt sløve i varmen i går, så Ella mente ikke, de var præsentable,men der var fuchsiaer i store mængder - alle i potter!

En lille havedam mangler heller ikke og er med til at øge frodigheden.
Tak til Ella for et dejligt syn.

4 kommentarer:

  1. Imponerende - Den kommer jo altså ikke til at se sådan ud af sig selv. Der bliver brugt mange timer hver dag :-)

    Bliver helt flov over min baghave, der efterhånden gror fuldstændig vildt ;-)

    SvarSlet
  2. En fantastisk eventyrlig have! Imponerende at hun selv passer det hele - der ser ikke ud til at være det mindste ukrudtsfrø:-) Alt er så pænt, net og prydeligt:-)

    SvarSlet
  3. suk (på den gode måde) det er ren balsam for sjælen. Skønne billeder du har taget, og tak fordi du deler.

    SvarSlet
  4. Det er i grunnen en slik frodig hage vi drømmer om å ha om noen år! bare synd det krever så mye tid og arbeid før man kommer dit.

    SvarSlet