søndag den 14. august 2011

Indtryk fra indkøbsmessen i Vejle

Det var mit første besøg på en indkøbsmesse af den type, og jeg skulle lige orientere mig i mængden af udstillere. Jeg kunne se, at de kendte designere i DK ikke deltog, Geilsk, Isager, Falkenberg, men der var mange andre. Den første stand, jeg besøgte, var Gepard garn, hvor Sus Gephard viste mig nyhederne, bl.a dette lækre Cashmere Lace garn.

Kid Silk Five er et nyt mohairgarn, så man ikke behøver 2 tråde til trøjer etc. af Kid Silk Seta.

Sys Fredens har et nyt lille hæfte på banen. Strik til boligen er ved at in.

Kan man tænke sig noget lækrere end uld/angora garn? Karen Noe har et forbedret produkt og nu i 25 g's nøgler.

En trøje med mønster i uld/angora. Her er det et gode med 25 g's nøgler
Strømpegarn fra Zauberwolle i et utal af farver efterhånden

Wilfert's kunne præsentere Merisock

Filcolana har en ny bog og en ny strikdesigner på messen. Charlotte Kaa har lavet en sjov og anderledes strikkebog Krydret strik - skandinavisk strikketradition møder Bollywood. Læs også Charlottes blog.
Vi har hyret Charlotte til den næste Fiberfest i Ry, hvor hun skal undervise i mønsterstrik. Det bliver ikke kedeligt.

Nye flotte farver fra Arwetta, som nu har virkelig et stort udvalg

Så er vi kommet til broderiafdelingen præsenteret ved Fru Zippe. De har overtaget forhandlingen af Birthe Larsens broderier.

Pelse Asboe har designet Lakridskonfektpude og nålepude. Som I kan se, er der en skål af den rigtige vare, og det er simpelthen umuligt at modstå fristelsen. Munden løber i vand ved synet af denne pude/nålepude. Gad vide, hvordan den er at have i sofaen/på sybordet?

Også her er Pelse designeren for Fru Zippe. På denne måde er det overkommeligt at brodere en pude.


Hornvarefabrikken fra Bøvlingbjerg var repræsenteret, og her fik jeg hilst på de nye ejere, Sara Brunn og mand. Sara er et nyt frisk pust til den gamle virksomhed, og det er dejligt, at de vil føre traditionen videre. Jeg skal lige gøre opmærksom på, at prisen er for indkøbere, inden I nu forelsker jer i de fine sager.

Knapper er en vigtig detalje i strik, og desværre var Birthe Sahl ikke repræsenteret på messen, men der var flere andre.
Der var også modestoffer, men der var jeg slet ikke.


9 kommentarer:

  1. Det ser jo utroligt spændende ud med alt det nye. Håber det kan ses på messen i Fredericia til den tid.

    SvarSlet
  2. Uha, sikke en masse lækre sager:-)

    SvarSlet
  3. Ja, det ser spændende ud - de der lakridskonfektting - er det nogen man skal brodere?
    Jeg er ret vild med dem.

    SvarSlet
  4. Hvor må det ha været spændende!
    Tak for fremvisningen af de mange nye lækre garner!
    Charlotte Kaae er en spændende pige, der har en blog, hvor vi har kunnet følge tilblivelsen af hendes bog
    http://knittingbykaae.blogspot.com/

    Hvor ville jeg gerne have noget mere tid! Jeg ville bare så gerne brodere igen. Jeg stoppede i sin tid, fordi motiverne simpelthen var for kedelige og gammeldags, men i de senere år er der kommet så mange spændende og smukke nye motiver til - f.eks. dem, du viser her.

    Tak for dit interessante indlæg.

    SvarSlet
  5. Til strikkeglæde: ja det er broderi, så du brodere evighedslakridskonfekt - det holder helt klart bedre..
    Ja, Ann jeg følger også Charlottes blog og har nu henvist til den. Tak fordi du gjorde opmærksom på det. Jeg bliver også hel syg for at få gang i broderinålen, når jeg ser disse lækre ting. Har faktisk broderet 2 nålepuder af Birthe Larsen. Men mon ikke den dag kommer hvor vi kan få tid til det......

    SvarSlet
  6. Åhhh, kjenner at jeg blir helt dårlig. Såå mye fint.

    SvarSlet
  7. Sikke mange nyheder, og hvor er det bare flot alt sammen.
    Det bliver en dejlig vinter vi går i møde med alt det der kan laves.

    Kh. Lis

    SvarSlet
  8. Jeg var også helt høj på alle de fine indtryk jeg fik på messen - hvor er der bare mange lækre garner!

    SvarSlet
  9. Tak for de pæne ord. Glæder mig til Marts.

    SvarSlet