fredag den 11. november 2011

Geniale Annette D

Jeg er ved at strikke en hue fra Annette Danielsens "Hattedamer". Frøken hedder modellen. Den er strikket på langs, og det har jeg ikke prøvet før. Den strikkes i 8 felter i vendestrik og med en snoning i snoningen.

Der, hvor man vender, får man en markering, så huen ligesom er delt i felter. I  snoningen er der taget ud og ind, så det ikke trækker i kanten senere hen. Der er virkelig tænkt på det hele.
Til slut strikkes ribkanten.
Men jeg får nu ikke strikket så meget i aften, da jeg bager kage til den kommende mønsterstrik i morgen, hvor jeg får mange gæster i spisestuen. Jeg glæder mig til at se jer!

6 kommentarer:

  1. Den er virkelig flot! Tak for anmeldelsen. Man skal bare lige åbne let for bogen, så får man lyst til at strikke det hele - suk. Rigtig god dag i morgen!

    SvarSlet
  2. Det ser spændende ud med huen. Den må jeg se i morgen. Jeg glæder mig til kagen og undervisningen. Vi ses.

    SvarSlet
  3. hej den ser da kanon ud, lækker farve du har valgt... glæder mig til at se den færdig og på hovde af dig.

    SvarSlet
  4. Jeg kunne jo ikke komme med til dit kursus, men håber du snart laver et igen, for jeg vil virkelig gerne med til sådan et.
    Rigtig god dag til jer!

    SvarSlet
  5. Sikke smukke smykker du viser nedenfor - det er virkelig flot sat op :-)

    Jeg er sprunget over Hattedamer, men jeg kan da se på det hele, at jeg bliver nødt til at få den i hus - selvom jeg ikke selv bruger huer, er der jo et par svigerdøtre i omegnen, der vil elske at få en hue :-)

    SvarSlet