onsdag den 2. november 2011

Strikkelounge hos Charlotte Tøndering

I aftes var jeg til strikkelounge hos Charlotte Tøndering i Graven i Århus. Det var min første gang, og jeg vidste egentlig ikke, hvad jeg kunne forvente mig. Oplysningerne forinden havde ikke været entydige.
Men vi mødte 21 damer op, og alle medbragte Isager-strikketøj ( tror jeg i hvert fald). Jeg havde selv taget Ginger - de fingerløse handsker med.
Men der var ikke meget nyt at berette.

En forholdsvis ny model strikket i mohair. Halsklædet er rigtig fint og pynteligt.

Sidste gang blev disse 2 nye bøger omtalt og modellerne fremvist.

Hattedamerne var ikke hjemme, alle modeller var lånt ud til USA, så Annette er måske ved at bane vejen over Atlanten

Charlotte Tønderings bidrag til nr. 11, 12, 13........

Denne bogudgivelse vil jeg godt lige dvæle lidt ved. Det er en bog med mange strikketeknikker og ganske få mønstre, men den er meget inspirerende. Der har været mange bidragsydere til den, og den er udgivet på forlaget Fiberfeber.

Der er flere teknikker, jeg får lyst til at udforske efter at have kikket i den et par gange, bl.a patentstrikning. Patent er meget mere end hel- og halvpatent, som jeg selvfølgelig kender. Der er netpatent, dobbelte patentriller, dobbeltsidet patent over 4 masker m.fl.

De fine blomster her er dominoblomster, som også værd at prøve.
Jeg kan varmt anbefale denne bog, den giver stort lyst til at selv at gå videre.
Jeg købte alle 3 bøger.
Jeg mødte en af kvinderne, som er tilmeldt Mønsterstrik i Spisestuen, Anette. Faktisk kom vi til at sidde ved siden af hinanden, og det var et hyggeligt møde.

5 kommentarer:

  1. Det kan nok være svært at finde noget nyt at vise og fortælle om, vi er jo godt vant ;))
    Så i hendes nye modeller til den kommende bog ?

    Yt

    SvarSlet
  2. "Masker og mønstre". Det lyder også som en bog jeg kunne tænke mig at se nærmere på. Tak for fremvisningen.

    SvarSlet
  3. Interessant med fremvisning af nye bøger. Jeg har meldt mig til et workshop i Århus netop i patentstrikning, der er åbenbart mange forskellige varianter af denne strikning.

    SvarSlet
  4. "Masker og Mønstre" skal helt sikkert også bo her på matriklen :))

    SvarSlet
  5. Hyggeligt at snakke med dig ved Tønderings strikkelounge og spændende at læse din blog. Venter spændt på flere nyheder mens jeg strikker ihærdigt videre på mit barnevognstæppe i dobbeltstrik

    SvarSlet