søndag den 13. november 2011

Jeg er gået på Youtube

Jeg har lavet en video på Youtube, hvor jeg viser mønsterstrik og låsning af tråde på bagsiden. Det har jeg lovet flere gange, så nu skulle det være. Slutningen er blevet lidt udflydende, da min mand ikke fik slukket for den i tide men I kan jo selv slukke. Det vigtigste er, at I kan se teknikken. Jeg vil gerne have tilbagemeldinger på, om den dur til noget? Jeg er ikke helt tilfreds, men hvis den skal tages om, tager det en uge, da det kun  kan gøres i en weekend, hvor vi er hjemme i dagslyset.
Videoen ligger fast på siden "at starte på et mønstersjal".

23 kommentarer:

  1. Hejsa Bodil

    Det er en ræddi god & lær´rig video du har lavet .... og forævrigt en dejlig blog
    Kærligst Ulla

    SvarSlet
  2. super video,lige den jeg stod og manglede,tak for det

    SvarSlet
  3. Tusind tak for den video. Det giver rigtig meget mening for mig - både godt vist og fortalt. Det er lige før jeg tør springe ud i mønsterstrikning nu:-) Kan du ikke også lave en video, der viser, hvordan man holder trådene, hvis man skal strikke frem og tilbage i mønsterstrikning og altså ikke på rundpind. Det har jeg nemlig ikke forstået, hvordan man gør på vrangsiden.
    Rikke

    SvarSlet
  4. lene
    det var en meget fin og lærig vidio mange tak!

    SvarSlet
  5. Rigtig god video! Jeg sad lige i går og googlede efter sådan en video, men fandt ingen. Tusind tak!

    SvarSlet
  6. Jeg forstod det hele . Og det siger en del ;-)
    Der var ikke noget , der kunne misforstås . Godt at se den låsemaske , hvor du skifter til mønsterfarven.

    SvarSlet
  7. Rigtig god video. Mange tak. Det vil jeg bringe videre. Der er mange der har søgt efter det.

    SvarSlet
  8. Den video er bare guld værd, tænk jeg har haft så svært ved at forstå at skifte farve og hæfte med undervejs, men nu forstår jeg det og håber det kommer ud i fingrene også ;o) ellers må jeg jo lige se den igen.

    Tak, det var sødt af dig at lave den video

    SvarSlet
  9. Det er en rigtig god video. Jeg fandt ikke teknikken, da jeg strikkede malterser sjalet, så jeg byttede om på bundfarve- og mønsterfarve tråden ved de lange farveskift.

    Mvh Maibritt

    SvarSlet
  10. Den må ses- tak for godt tiltag!!!

    SvarSlet
  11. Rigtig fin video! Og dejligt at se at jeg har gjort det rigtigt på mit sjal, hehe :)

    SvarSlet
  12. Den var rigtig god at se på, selvom jeg bruger samme teknik, er det jo rart at se man gør det rigtigt.

    SvarSlet
  13. rigtig fin video, håber jeg kan finde ud af det, jeg er igang med en hat. hvordan skal man holde trådene?

    SvarSlet
  14. Fin og instruktiv video, og kun dejligt at den ikke er så "redigeret"!

    SvarSlet
  15. Meget illustrativ. Pyt med den "lange" slutning. Jeg ser frem til flere teknikdemoer, fx at strikke med rundpind med "magic loop" som jeg ved du behersker.

    SvarSlet
  16. Rigtig god video! Lærerig og let forståelig :-) Nu er det i hvert fald slut med - i mangel på anden metode - at bytte om på trådenes placering hele tiden...

    SvarSlet
  17. Effektivisering - sådan!

    SvarSlet
  18. Hej Bodil.
    God idè. I øvrigt tak for god inspiration og en altid spændende blog. Har bl.a. betydet at jeg har kastet mig ud i strikningen af mit første sjal med mønsterstrik.
    Venlig hilsen Bente.

    SvarSlet
  19. Hvor var det godt lavet. Jeg fik helt mod på at strikke med mønstre og flere farver. Tak.

    SvarSlet
  20. Tak for alle gode kommentarer, jeg får virkelig lyst til at lave flere......

    SvarSlet
  21. Tak for hjælpen, det var let tilgængeligt. Hvis du får tid, kunne det være dejligt, at se din teknik til vrangsiden.

    Rigtig fin blog du har. Tak fordi jeg må læse med :)
    Vh Tove

    SvarSlet