onsdag den 6. januar 2010

Lidt strik blev det også til.....


På flyveturen havde jeg kun taget et nøgle garn med, så jeg kunne strikke en stor og en lille strømpe, så slap garnet op. Det var ikke noget problem med strikkepinde i sikkerhedskontrollen.


I kufferten havde jeg så dette strikketøj - en sidegevinst - Bente Geil. Tørklædet er strikket i en tråd supersoft og en tråd alpakka. Jeg blev næsten færdig med det på turen, og der var bud efter det med den kulde der ventede os i DK, så nu hænger det om halsen på yngstedatteren.


Efter at have set udsendelsen med Christel Seyfarth er min mor på 86 helt syg for at komme i gang med den slags strikkerier, og da jeg jo har mønstret på Klitrosesjalet, så var det bare at købe garn i Garngalleriet i Ry. Jeg har nydt at vælge farver. Sjalet er til min søster, og hun skal have disse nuancer. Spændende at se det strikket.

2 kommentarer:

  1. Det må være spændende at vælge farver til et Christel Seyfarth sjal - det står øverst på min ønskeliste for i år at købe et strikke-kit hos hende :-)

    Bente Geils tørklæde er gået min næse helt forbi - jeg har slet ikke lagt mærke til det før! Det ser da virkelig flot ud og må på min liste :-)

    PS: Strømperne har jo noget helt mexikansk over sig, selvom de blev strikket inden. Håber du har garn nok til et par makkere :-)

    SvarSlet
  2. Tenk at de tillater strikkepinner på fly når de ikke tillater neglefiler .. mulig det er blitt færre restriksjoner nå enn tidligere. Var vel helt ekstremt en periode etter 9/11.

    Flott fargekombinasjon.

    Ha en god natt :o)

    SvarSlet