tirsdag den 26. januar 2010

At hente inspiration til farvesammensætning


For mange år siden var jeg på et kursus hos Lisbeth Tholstrup. Vi arbejdede med inspiration til farvesammensætninger.
Denne metode kom jeg til at tænke på forleden, da jeg sad og legede med farver.
Hun havde en hel masse postkort og vi skulle vælge et, hvor vi syntes om farverne. Dernæst skulle vi lave en vikleprøve, hvor vi havde brugt farverne fra kortet.
Det gav sammensætninger vi aldrig selv havde kunnet vælge.

Derefter strikkede vi en prøve. Jeg ved ikke om I synes min stribekombination er fantastisk, jeg kunne godt have lavet den anderledes i dag, men farvevalget kunne jeg ikke have foretaget uden inspiration fra Krøyer.
Metoden er god til at vove sig ud i andet end det traditionelle.

1 kommentar:

  1. Hej Madam Munch.
    Det er en meget smart metode som jeg har taget til mig med det samme .
    Jeg står tit og ved ikke hvilke farver jeg kan sætte sammen , så at bruge billeder/kort at gå ud fra er så godt .Tak for det.
    Mvh Kirsten

    SvarSlet