mandag den 4. januar 2010

Mine hjembringelser


Ham havde jeg heldigvis med hjem igen, og se lige en smuk og farvestrålende port. Hvem mon turde lade sin port male sådan? Er den ikke smuk.....

Dyr i massevis frembringes af mayaerne, og de sælges til næsten igen penge. De er proppet så hårdt, at jeg ikke forstår, hvordan det kan lade sig gøre, her er i hvert fald ingen slatne ben.....



De små sorte dukker er Zapatister, et oprør som fandt sted i 1994, men som blev slået ned af centralregeringen. Til gengæld producerer mayaerne mængder af disse dukker som et minde om opstanden og måske også et håb?


Denne smukke taske er broderet på sort vævet uldstof og så de fantastiske farver!


Efter at have redet på hesteryg en time kom vi til en mayalandsby-kaldte de det- men den var nu ret stor. Sidst på eftermiddagen frøs vi og købte disse 3 sjaler for 48 kr. stykket


3 flettede armbånd. Jeg er helt flov ved at sige at de er købt for 10 pesos = 4 kr. for dem alle 3!

Den slags tørklæder har jeg hjembragt 5 af, men de 4 er allerede foræret væk.
Keramik og glas nøjedes vi med at beundre på stedet, men flot og farverigt er det.

Dette køkken skal også lige med. Det var på vores sidste posada - vi boede udelukkende på små pensioner, og så mange fine restaurerede steder, hvor vi kunne leje os ind for billig penge.
Måske skal din næste rejse gå til Mexico..... jeg kan kun anbefale det, men det er en stor fordel af have en spansktalende med i selskabet.

3 kommentarer:

  1. Nå, jeg troede lige, at du også havde hjembragt en ny mand ;-)Jeg overvejer da om ideen kan bruges på garageporten :-)

    Det må ha´ været meget spændende at møde så fremmedartet en kultur og se en så fri og levende brug af hele farvepaletten både på tekstiler og keramik :-)

    Køkkenet med de smukke turkise og blå nuancer er absolut fantastisk :-)

    SvarSlet
  2. Så herlige og mange farger .. :o) Jeg elsker farger - men prøver å begrense meg litt.

    Flotte bilder fra en sikkert fantastisk tur.
    Spennende reise.

    Ha et godt nytt år - og en fin januar-uke.

    SvarSlet
  3. Det ser ud til I har haft en god og farverig tur!
    Flotte billeder og fantastisk stemning lige ind i en kold januar-stue :-)

    SvarSlet